> terug naar het overzicht
De Tuin naast de Branding

Het project Tuin naast de Branding op Schiermonnikoog betreft de aanleg van een zelfpluktuin van 1 hectare. Op de tuin wordt door vrijwilligers en omwonenden groente, fruit en bloemen geteeld. Daarnaast gaat de Stichting vrienden van de Tuin naast de Branding er allerlei activiteiten organiseren voor de eilanders voor het versterken van de sociale cohesie op het eiland.

Ook komt er een ervaringsroute voor basisschoolkinderen over zilte gewassen en de rol van moestuinen op Schiermonnikoog. Toeristen kunnen er terecht voor excursies en informatie over het boerenleven in de polders van het eiland.

Het project versterkt volgens het Waddenfonds de economische en sociale leefbaarheid. Dat gebeurd doordat bestaande netwerken worden versterkt en nieuwe samenwerkingsverbanden worden ontwikkeld. Daarnaast zorgen de tuinbouwactiviteiten voor een impuls van de locale voedselproductie.

Aanvrager: Stichting Vrienden van de Tuin naast de Branding
Totale kosten van het project: € 68.618,-
Bijdrage Waddenfonds: € 34.309,-
Status: In uitvoering

 

x

Belangrijke mededeling

Het jaarverslag 2016 van het Waddenfonds is gereed. Klik hier voor zowel de digitale als de printversie.